OOSTERHOUT, vrijdag 16 juni 2017 – Op 15 juni jl. werden de winnaars bekend gemaakt van de verkiezingen ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2017’ en ‘VriesVers Product van het Jaar 2017’, zowel Huismerk als A-merk. Tijdens het jaarlijkse VriesVers Winnaars Event in Bunnik, waren er 3 winnende winkels in 3 categorieën. Thema dit jaar was “Winnen is geen illusie”.

In de categorie 0 – 700 m² kwam Coop Norg als beste naar voren.
In de categorie 700 – 1000 m² streek Coop Nijmegen Symfoniestraat met de eer.
In de categorie >1000 m² was Plus Gulpen de andere finalisten de baas.

Zij mogen zich alle drie een jaar lang ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2017’ in hun eigen categorie noemen.

In categorie 0 – 700 m² is Coop den Ham als 2e geëindigd en Diepvriesspecialist Waalwijk als 3e.
In categorie 700 – 1000 m² behaalde Coop Ruinerwold de 2e plaats en Plus Geesteren de 3e plaats.
In categorie >1000 m² ging Coop Vroomshoop er met de 2e plaats en Jumbo Nagelmaeker uit Zwolle er met een mooie 3e plaats vandoor.

De consument stemde dit jaar weer massaal voor VriesVers Product van het Jaar.
De prijs voor VriesVers Product van het Jaar A-merk 2017 ging dit jaar naar Aviko SuperCrunch Airfryer Frites.
De prijs voor Product van het Jaar Huismerk 2017 werd toegekend aan Albert Heijn Luxe Italiaans schepijs.

 

VriesVerstival

Tijdens het VriesVerstival werden de 220 deelnemende winkels door hun eigen consumenten op de vriesvers prestaties beoordeeld.

Deelnemende retailers dit jaar waren Albert Heijn, Boon’s markt, Culidelight, Coop, Dagwinkel, Diepvriesspecialist, Emté, Jan Linders, Jumbo, MCD, PLUS en Spar.

De top 5 per categorie die daaruit rolde, is bezocht door mystery shoppers die de winkels nog eens extra onder de loep namen. De jury heeft de winkels beoordeeld op onder meer: netheid vriesvers afdeling, vriendelijkheid personeel, uitstraling vriesvers afdeling en aantrekkelijkheid assortiment.
Verder werd er ook gekeken naar inzet en enthousiasme op de winkelvloer alsook via Facebook en andere vormen van (social) media.
Op basis van de onderzoekresultaten en het oordeel van de jury zijn de winnaars bepaald.

De winkelwedstrijd werd gesponsord door Carrier Refrigeration Benelux.
Als winnaar van de Carrier Velando C2-deurs diepvriesdeurenkast kwam Coop Norg uit de bus.
De drie 2e en drie 3e prijswinnaars wonnen een mooi geldbedrag voor de personeelspot.

 

VriesVers Producten van het Jaar 2017: A-merk en Huismerk

Tegelijkertijd met de winkelwedstrijd vonden de verkiezingen ‘VriesVers Product van het Jaar
A-merk en Huismerk 2017’ plaats, gesponsord door Müller Fresh Food Logistics.

 

Bij A-merk streden mee om de titel (alfabetische volgorde);
– Aviko – SuperCrunch Airfryer Frites
– Coppenrath & Wiese – Slagroomschnitt
– Dr. Oetker – Big Americans Pulled Pork
– Dr. Oetker – Ristorante Glutenvrij
– Iglo – Roerbak Sensatie Marokkaanse couscous
– Iglo – Spinazie met Alpro
– Lekker Hollands IJs – 6 soorten
– Mora – Oven Goudse Kaassoufflé
– Queens – Ovenvis met Groente

Alle producten werden door de consument beoordeeld aan de hand van de criteria: ‘beste prijs/kwaliteit verhouding’, ‘meest aantrekkelijke verpakking’, ‘hoogste smaakverwachting’ en ‘meest vernieuwend’. Winnaar van deze verkiezing werd Aviko met haar Super Crunch Airfryer Frites. Dit product mag een jaar lang de titel ‘VriesVers Product van het Jaar A-merk 2017’ voeren.

 

Bij VriesVers Product van het Jaar Huismerk waren genomineerd;
– Albert Heijn – Bladerdeegvisjes
– Albert Heijn – Luxe Italiaans schepijs
– Coop – Kanjerbitterballen
– Coop – Koffie IJs
– Coop – Vriesvers Gerookte Zalmfilet

Bij deze verkiezing was het een spannende strijd en behaalde Albert Heijn de hoogste totaal score met haar Luxe Italiaans schepijs.
Dit product mag daarom een jaar lang de titel ‘VriesVers Product van het Jaar Huismerk 2017’ voeren.

 

Winnende consumenten

Niet alleen de deelnemende retailers en fabrikanten maakten kans op mooie prijzen. Ook een aantal deelnemende consumenten viel in de prijzen.
Dit jaar konden consumenten weer meedoen aan de verkiezingen door een actiekaartje van de deelnemende winkels mee te nemen en digitaal te stemmen. Door deel te nemen aan het onderzoek voor de verkiezingen, maakte men kans op prijzen waaronder een cheque van € 10.000,- van Eigenhuis Keukens en maar liefst 2 vakantieverblijven in Italië van Vacanceselect. Tijdens het VriesVers Winnaars Event in Bunnik gingen 3 gelukkige consumenten er met deze hoofdprijzen vandoor.

De zussen Marije en Suzan Doornebosch wonnen de waardecheque van Eigenhuis Keukens. Tiffany van Diest en Suzanne Scheepers wonnen ieder een vakantieverblijf in Italië van Vacanceselect.
Volgende week worden de winnaars van 2 elektrische fietsen van Banierhuis, 3 Philips Airfryers, 50 entreekaarten voor 2 personen van Dagjewellness.nl en 500x codes van Pathé Thuis bekend gemaakt.